RSS

A subestima

Mon, Dec 7, 2015

Recomandari, prima pagina

Subestimarea. As putea incepe cu “story of my life” dar am un prieten care a fost si este si mai subestimat decat am fost eu vreodata. Dar cu el si despre el alta data…el e din pacate si cel mai ghinionist om din lume!
De tanar intrat in industrie am invatat ca niciodata sa nu subestimez! Sa nu imi subestimez colegii, sa nu imi subestimez sefii, sa nu imi subestimez subalternii, sa nu imi subestimez colaboratorii, partenerii etc. Sa nu imi subestimez niciodata clientii/oaspetii si sa nu judec nimic preconceput. Niciodata. Mai bine ii supraapreciez. Asa nu ai surprize care sa te ia prin surprindere, nu ai suprize sa fii prins cu garda jos.
Si m-am ghidat dupa acest principiu. Nu am subestimat pe nimeni si nimic si am cercetat temeinic inainte sa ma pronunt. Si am castigat. Aproape nimeni nu m-a luat prin surprindere. Si am fost constient de lucrul asta si mereu l-am avut in vedere.
Cat despre mine…am avut si am un avantaj enorm datorita faptului ca sunt subestimat. Constant subestimat. Ma refer in tara, in cariera din tara si de catre oamenii din tara. Afara oamenii aia, stiu din prima in principiu cu cine si ce au de-a face. Afara e altfel. Vorbim de tara. Constant subestimat. Indiferent in ce punct al carierei mele am fost, aproape mereu am fost subestimat. De toti. De colegi, de prestatori, de multi. La inceput eram extrem de tanar pentru functiile ocupate - se uitau oamenii la mine si nu se gandeau ca negociaza cu un om extrem de bine pregatit pentru acele negocieri cu traininguri in spate, cu practica, cu experienta, cu studii in sensul ala. Tot ce vedeau in fata ochilor era un pusti. Si il tratau ca atare. Si ii lasa acel pusti fara discount-uri si fara avanaje si le vindea ce vroia el, cum vroia el. Erau nepregatiti, il subestimau. Pustiul stia din primele 3 secunde lucrul asta si facea uz. Nici nu isi dadeau seama ce i-a lovit. Mai tarziu pentru look si pentru metoda de abordare — care culmea era controlata si premeditata. Eram putin neingrijit in look, putin nepasator. Aveam un alt tip de abordare pentru functiile ocupate. Totul era controlat. Stiam din primele secunde si aveam strategie. Nici nu isi dadeau seama ce i-a lovit. De cele mai multe ori reveneam si acordam o situatie win-win si astfel solidificam o relatie pe care o regasesc si azi dupa ani si ani de zile. Desi incheiam mereu cu avantaj si cum vroiam eu, reveneam de cele mai multe ori si acordam situatii win-win. Am fost mereu fair play si am dat dovada de etica. Cu cine a meritat.
Am fost subestimat de catre angajati.Cand dadeam consultanta-audituri, chiar si in locurile unde am fost angajat etc. Si aici totul e controlat de la looks la ceeace ce arat ca stiu si nu stiu. Angajatii Unitatilor ma subestimau. Nici nu isi dadeau seama ce i-a lovit. Imi aduc aminte de episoade in care F&B ma tratau de sus si apoi nu stiau ce e ala food cost sau brake down si nu stiau sa explice nimic din activitatea de F&B - ei erau ospatari cu o responsabilitate putin mai mare dar habar nu aveau de F&B in adevaratul sens. De alti sefi de departamente care pana in ultima clipa traiau cu impresia ca nu stiu despre ce e vorba…ca asta e venit cu pluta. Desi azi, in era digitala exista posibilitatea sa stii foarte multe despre o persoana inainte sa dai noroc cu ea.
Imi place sa fiu subestimat. E un avantaj pe care l-am avut mereu si l-am controlat.
Nu subestimati. Nu judecati dupa aparente. S-ar putea sa aveti surpriza ca un client care “nu pare” sa stie mult mai mult decat dvs despre muschiul de vita ;) . S-ar putea ca un coleg nou sa fie mult mai pregatit decat lasa sa se vada. S-ar putea ca asistentul sa fie putin overqualified si tot asa.
Toate astea se invata cu experienta si rabdare. Si bineinteles o capacitate marita de asimilare. Si pregatire.
Imi place sa fiu subestimat.

Comenteaza si tu