RSS

Arhiva categoriei | Comic Feed RSS pentru aceasta sectiune

Pantoful buclucas

22. February 2017

0 Comentarii

Mi-am adus aminte azi de o intamplare comica care merita scrisa…
Aveam o echipa de ospatari mixta — tineri cu experienta si mai in varsta, aproape de pensionare cu foooarte multa experienta. Fiecare avea personalitatea lui, totul mergea struna, ne distram de minune. A fost de altfel una din cele mai frumoase perioade…echipa de acolo langa care am lucrat aproape 4 ani era fantastica.
Imi aduc aminte perfect totul, parca a fost ieri…
Printre clientii fideli ai hotelului, Directorul General al unui mare lant retailer de pantofi. Cand spun client fidel — domnul venea la cel tarziu 2 saptamani la noi pentru 2 nopti. Jovial, prietenos, ne cunosteam bine. Eu cu dansul mai discutam uneori seara serios de management, de proiecte, de financiar, de resursa umana la nivel de management si top etc, invatam din ce imi spunea dansul, il ascultam cu placere, uneori imi venea sa imi cer scuze, sa merg in birou sa imi iau caietul sa notez. Si dansul ma asculta — era un gentlemen. Cu personalul — vorbea cu fiecare pe limba lui dar niciodata nu se depasea acea limita a respectului.
Unul din cei doi ospatari de moda veche — mai …mai vorbaret, mai bagacios…mereu pus pe facut ceva sa intre in gratii sefului, clientului, mereu pus pe facut un tips…scotea tips si de la o cafea. Smecher de moda veche. Nu stia cu calculatorul dar in rest…profesor -filetari la masa, serviciu de vin..ati prins ideea.Deschidea usa, ducea bagajele, cerea lista de sosiri si stia la ce ora sa astepte si pe cine…Primeste omul de la fiica lui de nu stiu unde o pereche de pantofi…nu erau din cei mai frumosi. Nici macar “ok”. Si dorea sa-i vanda…a incercat cu personalul…nici unul nu a vrut sa-i cumpere.Nici macar in rate nu i-a vrut nimeni. Cand am auzit…a stiut ca am auzit si a venit sa imi spuna si sa-i vinda mie…i-am spus sa inceteze si sa isi vada de treaba.
Revine dl.Director care ma suna in prealabil (lucru foarte rar) si imi spune ca ar dori sa discute ceva cu mine la sosirea dansului daca se poate…il astept pe fotoliile de la receptie. Se scuza ca m-a sunat. Dorea sa imi ceara atentia deosebita si sa discut eu cu personalul pentru cina dansului din seara aceea. Imi cerea favorul de a avea un anumit ospatar la masa, de a-mi sensibiliza personalul si de a avea discretie maxima intrucat urma sa poarte niste discutii foarte grele cu..cu cineva. Il asigur ca totul va fi ok. Ne despartim.
Fac tot ce trebuie, explic celor ce trebuiau sa stie ce era de stiut.
La sosire ma prezinta celului cu care avea intalnirea…schimbam niste saluturi cordiale.Incepe cina. Masa dansului, discreta si cu discretia solicitata, separata de celelalte mese…ospatarul — seful de sala e magnific. Nici macar nu a vorbit in timpul serviciului, rapid si discret.Serviciul e impecabil, discretia maxima. Eu stau linistit la masa mea si imi vad de ale mele… nu obisnuiam sa stau seara la cina decat in cazul exceptionale — asta nu era asa exceptional dar am zis sa mai trag putin de timp.
Dupa un timp plec in birou…
La aprox 15 minute vine un ospatar la mine in birou “dl.Gabi….sa nu va enervati” — deja mi se umflase vena, fara sa mai scoata alte cuvinte…tace. Stie ce ar urma…”va rog eu sa nu va enervati” - “ziiii!” “pai stiti ca noi serveam si aveam grija si de restul meselor si de clienti si stiam sa nu mergem in partea aia…” aici deja m-am lasat pe spate in scaunul meu imens pe care il primisem special pentru astfel de momente…”pai nu stiu cum s-a intamplat dar la un moment dat seful de sala era sa aduca vin, eu supravegheam de la distanta si x (ospatarul batranel) s-a dus la masa la dl (directorul) cu cutia cu pantofi….dar asa repede, grabit, sa nu pot sa intervin” … eram vanat cred la fata … “si pana sa ajung si eu si sa zic ceva el povestea deja la masa ca sa-l ajute sa-i vanda pantofii intr-unul din magazine..si ca-i lasa asa sub masa sa-i ia la plecare sau ii duce in camera”…pana sa ma ridic, sa imi pun cravata trecusera peste 6-7 minute ceas (imens) de la incident. Trec ca fulgerul prin receptie, receptionerul imi zice ca “x (ospatarul) a si plecat” si intru in restaurant - cei doi…radeau de lesinau la masa, deranjau restul restaurantului…ma uit la ei , dau din umeri a bou, rad ca prostul si eu si ma duc…sa pun mana pe ospatar care dus fusese si nu a mai venit 2 zile la munca pana nu a trecut totul.
A doua zi, Dl. mi-a zis ca pe cat de aiurea si de stanjenitoare a fost tot incidentul a fost tot ce a trebuit ca sa incheie acea discutie cu zambetul pana la urechi si pozitiv…si ca nici daca faceam regie nu iesea asa de bine. Am rasuflat usurat.
Cum e sa te duci cu pantofii la masa sa-i vinzi in modul asta?! Mi-a explicat ospatarul a 2 zi cand am ras de am lesinat in loc sa-l “bat”…

Citeste in continuare

Urechistii — continuare III

3. March 2011

0 Comentarii

Am facut “criza de nervi” azi.
M-a sunat acum cateva minute o domnisoara senzationala de la Servus Cluj…pe care vi-l recomanda cu incredere. Tema articolului: “Ce parere aveti in legatura cu faptul ca in anul 2010 a luat amploare la Cluj Napoca turismul de bussiness?!”. Am mirosit imediat “asa sustin autoritatile locale?! Ca in 2010 a luat amploare un turism de bussiness la Cluj?!” “Da”.
Nici nu mai stiu exact, cuvant cu cuvant ce am zis dar imi aduc aminte ideea in mare precum si unele citate exacte.
La ce sa fac referire?! La “profesionalismul” autoritatilor locale?! La campania de dezinformare la care este supus cetateanul clujean cu privire la mediul turistic clujean?!La impertinenta autoritatilor locale?! La nesimtirea autoritatilor locale?! Cum poti sa minti si sa dezinformezi in halul asta?! Sau asta e imaginea ta ca autoritate locala despre turismul clujean?! Daca da, atunci gresesti amarnic si dai dovada de urechism maxim!
Din totdeauna, turismul clujean s-a bazat pe turismul de bussiness!! Din totdeauna, cel putin de 10 ani de cand lucrez eu in turism! Niciodata turismul clujean nu s-a bazat pe altceva!
Statisticile de la INS va vor arata urmatorul lucru urechistilor:
–media anuala a gradului de ocupare la hotelurile din cluj intre 2004 si 2009 a fost de aprox. 55% din care turismul de bussines a fost de 90%
–media anuala a gradului de ocupare la hotelurile din cluj intre 2009 si 2011 este de aprox. 25% din care turismul de bussines a fost de 95%
Vi se pare voua ca in 2010 a luat aripi turismul de bussiness in Cluj Napoca?!? Mie mi se pare ca si-a luat aripile din Cluj Napoca.
Nu stiu sa cataloghez: fie campanie de dezinformare(pentru ca de curand AHC a solicitat suspendarea taxei hoteliere in Cluj Napoca asemeni cu Bucurestiul) sau este pur si simplu neprofesionalismul celor din cadrul autoritatilor locale! Pur si simplu nu stiu!
Ce stiu sigur este ca Municipiul Cluj Napoca nu are nici un pic de promovare. Aceea care se face din cand in cand e de toata jena! Imi e rusine!De ce se face asa?! Pentru ca cei care sunt responsabili cu promovare, marketing, turism nu au nici cel mai mic studiu in domeniile mentionate, nu au nici o experienta in domenii le mentionate…gresesc. Au experienta: de consumator si de chelneri.
Sa va fie rusine indiferent de unde va incadrati! urechisti sau dezinformare.

Primul articol din seria urechistii aici
Al doilea aici.
P.S. intrucat nu va puteti abona la posturi direct din site, cei ce doresc mail de instiintare cu ocazia noilor postari, va rog sa dati un mai la gabi@gabrielpredescu.ro cu titlul “Abonare”

Citeste in continuare

Clientul nostru-stapanul nostru

28. September 2010

7 Comentarii

Clientul nostru — stapanul nostru.
Suntem aici pentru a va servi pe dumneavoastra.
Dumneavoastra, clientul din fata mea, imi dati mie posibilitatea de a lucra, de a-mi lua salariul prin urmare va multumesc.
Clientul are intotdeauna dreptate.

Toate sunt valabile dar nu intotdeauna.

Clientul devine client, datorita unei necesitati!
Dumneavoastra,clientul din fata mea, imi dati mie posibilitatea de a va satisface acea necesitate a dumneavoastra (de preferat ca mai bine)–depinde de mine ca acea nevoie sa va fie satisfacuta.
Clientul are intotdeauna dreptate cand i se acorda sau plateste pentru ea!

Am uitat, eu sau altcineva, nici nu stiu cine, aflu in cursul zilei de azi, sa schimbam un contract “d’ala vechi” cu unul “d’asta nou”. Adica un contract d’ala cu comisioane/discounturi de 40% (dar cu tarife de receptie de 350 lei) cu unul cu comision/discount 0 sau 5% sau (in functie de mai multi factori) dar cu tarif de receptie de 130 lei…
Si a venit un domn (prieten cu administratorul site-ului unde aparem cu reducere de 40%) la receptie — hotel de 4 stele — care s-a uitat la tarifele afisate (130 lei) si apoi a spus ca el are reducere de 40% (avea card de reducere bla bla).
Deci reiau: un site a facut mai de mult contract cu noi: el ne trimite clienti, noi dam discount de 40%. Totul ok, pe vreme aceea, aveam tarife mari care permiteau lucrul asta.
In 8 luni de zile nu am avut nici macar 1 cazare prin acel site. Nici una. Azi a venit un domn, la receptie, prieten cu patronul site-ului care a solicitat reducere de 40% de la tarif de 130. I s-a explicat ca nu se poate ca in trecut si ca nu-i putem oferi decat o reducere standard si aceea fiindu-i oferita bonus in mod normal nu mai oferim asa ceva!
Bun. Ma suna imediat patronul site-ului. Ca el l-a indemnat pe prietenul lui sa vina la noi, datorita discountului. Ca e un contract semnat si trebuie sa-l onoram.
Am incercat sa-i explic: — eroare umana pentru care imi cer scuze si personal mi-o asum; ca nu se poate sa vindem o camera la 4 stele cu 78 lei; ca imi cer scuze; ca fac tot posibilul pe viitor sa facem sa fie bine; ca personal nu cred ca respectivul contract nu spunea “din tarifele de receptie” si sa le spuna exact pe tarifele alea de receptie; ca tarifele au fost schimbate;ca trebuie sa inteleaga. NIMIC. Si incepe sa-mi zica ca e un contract scris si ca trebuie sa-i cazez prietenul conform comisionului. Devine apasat in limbaj si impunator. Jigneste putin….
Atunci am spus clar si raspicat: nu voi onora aceasta cazare si cu asta basta! Am mai zis ca nu mi se pare normala cersatoria asta si lipsa de intelegere si ca in 8 luni e prima camera. S-au inchis telefoanele si gata. Nu. Caut contractul…nu il gasesc desi imi aduc aminte de el.Stiu ca avea anexa. Sa zicem ca nu.O sa il gasesc.

Si apoi gandindu-ma inainte sa scriu pe tema asta…
– daca as fi fost clientul: sunt sarac..rau. Nu mai merge treaba cum mergea, nu am bani. Dar sa ma duc la un hotel de 4 stele sa vad tarif de 130 lei sa arat ca beneficiez de o reducere de 40% si sa imi explice oamenii aia ce si cum si de ce, sa imi ofere totusi niste avantaje, sunt absolut sigur ca nu as mai suna pe nimeni pentru interventii sa imi dea tarif mai mic. E vorba de un simt pana la urma (chiar daca eu nu respect un contract). As accepta tariful propus si cu asta basta…cu siguranta as intelege si mi-as da seama clar ca e o eroare, ca e o greseala
– daca as fi fost patronul site-ului: sa am totusi un prienten care sa faca asa ceva si sa ma puna sa sun la hotel sa cer, cu siguranta as suna la hotel…sa vad care e situatia, as intelege automat si le-as spune sa nu-i spuna aluia de la receptie nimic si ca platesc eu diferenta.

Poate sunt eu altfel. Cred in idealuri. Cred in bunul simt. Cred in relatiile fair play. Poate sunt slab. Poate sunt…

Si apoi in capul meu ma pun si ma uit pe site…si imi vine cea mai tare idee..
Uitandu-ma pe site vad ca site-ul are:
Luna Vizitatori Vizite Afisari
Septembrie 2010 250 257

August 2010 292 307

Iulie 2010 263 276

Iunie 2010 237 255

si tot asa.
Mai e ceva de spus la 250 de vizitatori pe luna?!
Si apoi m-a lovit cea mai tare idee:
– imi trebuie 6 usi de interior (4 dulapuri mari si smechereli, 1 baie, 1 bucatarie)
– imi trebuie plinte si praguri pentru parchet-perete si parchet gresie ci coltarele si suruburile aferente
– imi trebuie mobila de bucatarie
– imi trebuie accesoriile de bucatarie (aragaz, masina de spalat etc)
Imi fac un site unde “nu e reclama. Veti aparea dumneavoastra cu site-ul dumneavoastra direct, cu adresa si numarul de telefon cu absolut totul direct de la dumneavoastra. Si dumneavoastra dati o reducere acolo 10-15% tuturor clientilor care vin din site-ul asta. De unde stim de unde vin clientii daca sa-i zicem totusi o reclama desi e mai degraba o promotie?! Punem pe site: — Aveti reducere 10-15% daca donwlodati urmatorul voucher, il completati si veniti cu el la magazin!” “o sa vedeti cati vin cu voucher si daca se merita sau nu. pana la urma dumneavoastra nu platit nimic. eu va spun ca oricum vor veni clienti. daca considerati ca sunt prea multi, intrerupem imediat reclama/promotia si cu asta basta”. Aceasta prezentare o voi face clar la magazine de usi si tot necesarul meu de mai sus. Cum au semnat contractul pun sus pe site-ul nou facut si sunt primul care downlodeaza voucherul! A doua zi imediat la magazin. Se mai baga cineva la o d’asta?! Astept lista de necesar sa stim.

250 vizitatori pe luna…ce poti sa mai spui?! la site-ul pe care-l fac ii pun un link aici pe blogul asta cu 2-3 zile inainte de a merge la prezentari de vanzare si in toate astea 3 zile scriu numai de minister si de primaria cluj — 1000 vizite/articol in general si va invita pe toti sa dati link. Si la prezentare “abia de 3 zile am dat drumul, nu avem multi vizitatori ca nu putem considera 500-700 de vizitatori pe zi multi!” Tare?!

Va multumesc ca imi cititi blogul si ca astfel pot rade cand aud de traficul unora. Va multumesc.
Si astept lista de necesar sa stiu ce sectiuni fac la pagina aia de net care ne va aduce reduceri de 10-15%….serios. Nu mai negocieri directe si alte alea…

Citeste in continuare

Un zambet de weekend

7. May 2010

0 Comentarii

Cele mai comice faze intr-un hotel sunt cele provocate de osptari. Cel putin, eu, pana acum, de aproape 10 ani am ajuns la concluzia asta.
Tin minte ca intro unitate in care am lucrat, nu exista ospatar nou angajat care sa nu aibe parte de botez…si botezul era in functie de experienta lui, de post (ospatar sau picol), de capacitatea lui…
Doresc sa reamintesc:ospatar catre picol pe un ton foarte ridicat si dur de saracu nici nu si-a dat seama “zii la bucatar sa faca repede! Bagh dar repede! O ceafa de pui in sange pentru sefu’ ” bucatarul cand primeste comanda “imediat daca e pentru sefu! stai acolo la usa pana iti aduc eu ceafa de pui” a stat ala la usa vreo 20 minute dupa care “hai magh ca ne omoara sefu pe toti ca a trecut juma de ora” …in tot timpul asta picolo a stat la usa mandru minune mare ca el asteapta ceafa de pui pentru sefu…si spunea la toata lumea “astept ceafa de pui pentru sefu”..bucatarul “bagh vreau sa flambez ceafa de pui asa ca du-te sus si zii la barman sa faca transfer de o juma de sticla de camembert” — gluma s-a spart la barman care l-a luat la injuraturi pe picol.
Alta: ospatarul catre bucatar “ai vazut bonul…o salata de varza la masa 3″ … bucatarul catre osptar “zii la client ca dureaza…asa vreo 2 ore” — ospatarul s-a dus la masa “a zis bucatarul ca dureaza vreo 2 ore. e okpentru dumneavoastra?!” i-a picat clientului furculita din mana, a zambit si si-a dat seama ca e o gluma…salata a juns in 5 minute.
Alta: o femeie, client, statea de vreo 3 zile in hotel timp in care incepuse sa se cunoasca cu seful bucatar si altii din hotel. A treia zii vine sotul in vizita la ea sa-i faca o surpriza. Luau cina impreuna. Bucatarul ii zice ospatarului (acelasi cu salata in 2 ore) “zii doamnei de la masa ca ii transmite varul X de la bucatarie pofta buna si complimente” Idiot merge la masa, pune farfuriile pe masa dupa care “va transmite varul X de la bucatarie complimente si pofta buna”…sotul doamnei sa lesine “noi nu avem nici un var la cluj!!! ce e asta!?” doamna radea de numai si i-a explicat gluma…ospatarul era descumpanit
Dar in continuare una care este in varful topului…aveam un ospatar “de garda veche”. Smecher, hotoman, se baga pe sub piele clientului, tragea cu urechea la conversatii, cunostea tot ce se petrece, cine pe cine, cu cine…d’astea.Si primeste el de la fiica lui din Italia o pereche de pantofi femeiesti. Un client fidel al unitatii respective, director de dezvoltare pe Romania la o mare firma care vinde pantofi. Clientul la masa cu Directorul General pe Romania si un procuror din Cluj. Se duce ospatarul, ii serveste si la un moment apare la masa cu cutia de pantofi in mana, deschisa si “dle X stiu ca sunteti sef mare la Y. Mi-a trimis fiica mea pantofii astia si mai bine ii vindem…asa ca va rog nu-i vindeti la dumneavoastra in magazin?!” Totala faza…

Mai stiu si am trait o gramada pe care o sa le mai mentionez din cand in cand. Asa ca pentru un zambet de weekend. Sau ar fi interesant de detaliat cum s-a rezolvat fiecare in parte cand a ajuns la cunostinta managementului?! Si asta…oricum toate cele amintite mai sus au facut clientii respectivi sa devina aproape cei mai fideli clienti ai unitatii respective.

Citeste in continuare